Senaste jobbannonserna
Siggesta Gård
Kreativ kock med utökat ansvar för Siggesta Deli
Värmdö, Sverige
På plats
Heltid
16 dag/ar kvar
Människor är det absolut viktigaste vi har på Siggesta Gård och idag är vi ett starkt team som har kul på jobbet varje dag. Vissa har jobbat här i 16 år, andra pratar bara engelska, en tredje är tennistokig och den fjärde har blommor som största intresse. Det som förenar oss är att vi vill jobba med människor och möten. Man kan också säga att det är på gränsen att vi älskar vår arbetslivsstil lite för mycket för vårt eget bästa. Siggesta är så mycket mer än hotell, konferens och restaurang. Det är en unik destination där våra gäster ska kunna känna sig som hemma. Vi som jobbar här är engagerade i gården, våra kollegor och våra framtidsvisioner. Siggesta Gård är en arbetsplats med fokus på hållbarhet. Förutom i råvaror, inköp och material genomsyrar även detta vår organisation. Här ska man trivas med sina arbetsuppgifter, kollegor och omgivning. Vem är det vi söker? Nu söker vi en kock som vågar tänka nytt med utökat ansvar för vår Siggesta Deli På Siggesta Gård arbetar du i Restaurang Ladugården där man lagar, bakar, förbereder och servar mat till hela gården. Du är med och förbereder, bakar och serverar gårdens alla måltider frukost, lunch, måltiderna till våra fest- och konferensgäster, brunch och à la carte. Som kock med utökat ansvar för Siggesta DELI jobbar du i huvudsak som kock, men ansvarar även för utbud och produktion av Siggesta DELI. Siggesta DELI är en del av Siggesta Kök och bageri. Här produceras ett antal produkter som ska representera gården och tillverkas i första hand från lokala råvaror. De säljs i nuläget endast på gården, men målsättningen är att sälja Siggesta DELI-produkter hos flera återförsäljare utanför gården. Du använder köksträdgården och du ser bageriet och kök som en viktig del av utbudet och bidrar med nya produktidéer. Dina arbetsuppgifter kommer vara, Arbeta i köket i den dagliga driften. Prep och genomförande av olika typer av matservering, under ledning av souschef/kökschef. På Siggesta gård har vi öppet sju dagar i veckan och vi serverar mat i flera olika outlets. Vi har till exempel dagens lunch, konferenser, á la carte, brunch, fester och bröllop. Planera och genomföra det dagliga arbetet med Siggesta DELI, utefter behov. Ansvara för att tillsammans med marknadsavdelningen öka försäljning och varumärkesutveckling av Siggesta DELI-produkter. Arbetsleda övriga inblandade i produktion av deliprodukter. Ansvara för Siggesta On The Road (Foodtrucken) och att delta i alla gårdens event där Siggesta DELI representeras, samt externa marknadsevent kring delikatesserna. Vi önskar att du har och är, Erfarenhet av att jobba som kock i ett kreativt kök Genuint intresse av mat och nyfiken på vad kollegor gör i branschen Mod att våga testa nya smaker och kombinationer Är social, självgående och brinner för utmaningar Att du tar stort ansvar samt är prestigelös och flexibel i ditt arbete En kommunikativ relationsbyggare både för medarbetare och gäster Vi erbjuder, En spännande tjänst med massa möjligheter Ett värderingsstyrt bolag Möjlighet att utvecklas tillsammans med oss En inspirerande arbetsgivare Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor Att arbeta på Siggesta innebär att varje dag är unik och du behöver kunna se detta som en möjlighet och uppskatta att vara en del av helheten, inte bara din avdelning. Du trivs med en positiv arbetsmiljö och är dedikerad till att skapa en varm, familjär och minnesvärd känsla för våra gäster. Du delar våra värdeord: omtanke, passion, ansvar och tänka nytt. Har det här väckt ditt intresse? Känner du igen dig i beskrivningen och vill bli en i vårt team? Välkommen med din ansökan, ansökning sker löpande. Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100%. Arbetstiden är varierande och helger. Tillträde och lön enligt överenskommelse, vi följer kollektivavtalet. Vid frågor om tjänsten ring eller maila Madelene Lethman 070-7616385 madelene.lethman@siggestagard.se
ICA Maxi Katrineholm
Spontanansökan
Katrineholm, Sverige
På plats
Deltid
356 dag/ar kvar
Vad roligt att du är intresserad av att arbeta hos oss och att du vill lämna en spontanansökan! Kanske är det just du som är vår nästa stjärna! Vi går igenom alla ansökningar löpande och hör av oss om en ledig tjänst dyker upp som matchar din profil. Fyll i ansökan enligt instruktion nedan. Håll utkik efter andra lediga tjänster hos oss på vår FB sida samt på vår hemsida! Ha en fin dag! Hälsningar Anna Remröd, ICA Maxi Katrineholm
Hr Björkmans Entrémattor AB
Fältsäljare med driv till Hr Björkmans Entrémattor
Upplands Väsby, Sverige
På plats
Heltid
15 dag/ar kvar
Hr Björkmans Entrémattor AB är på jakt efter en stjärnsäljare i Stockholm. Drivs du av att göra affärer, skapa långsiktiga relationer med kunder och att vara en del av en gemenskap med försäljning i fokus? Då kanske just du är vår nya kollega. Om tjänsten fältsäljare och dina arbetsuppgifter Vi finns i Stockholm sedan 2011 och erbjuder företag de bästa lösningarna för en ren och välkomnande entré(matta). Som vår nya stjärnsäljare kommer du att arbeta med prospektering, mötesbokning, oanmälda canvasbesök och affärsavslut. Du kommer främst att befinna dig ute marknaden där det roligaste händer – affärerna. Du arbetar i en tydlig struktur som kommer att leda till lyckade möten och trevliga affärer. Du kommer att ansvara för ett distrikt i Stockholm och dess kunder, och du startar dagen tillsammans med övriga kollegor på kontoret för att peppa igång dagen. Kontoret ligger i Upplands Väsby. Våra kunder, affärer och relationer är det viktigaste för oss på Hr Björkmans Entrémattor, därför får du som säljare ansvara för relationen, från första samtal, till affär, kundnöjdhet och avslut av avtal. För att skapa en trevlig sammanhållning på arbetsplatsen gör vi löpande teambuilding aktiviter. Vi arbetar med tydliga mål, individuella- och gruppmål. Tillsammans peppar vi varandra att ha roligt genom hela affärsprocessen. Du rapporterar till säljchefen. Du kommer att ha fast lön och provision samt tjänstebil.Övernattningar kan förekomma i samband med utbildning, kick-off och gemensamma säljaktiviteter. What’s in it for you? Du blir en del av ett starkt team som brinner för affärer och en trevlig gemenskap. Vi vill att du lyckas i din roll som fältsäljare så vi inleder med en tydlig onboarding. Därefter löpande uppföljning och feedback, allt för att du ska lyckas hos oss. Friskvårdsbidrag: 5000 kr Semester: 5 veckor Tjänstepension Tjänstebil Provision månadsvis och bonus kvartalsvis vid uppnådda mål Här kan du läsa mer om oss och våra värderingar: https://www.hrbjorkman.se/om-oss/ Din profil Du bör ha minst 2 års erfarenhet av liknande tjänst Du ska vara en hejare på att skapa relationer och knyta kontakter Van användare av CRM-system Du bör drivas av goda affärer, tävlingar och gemenskap Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift Du har b-körkort Du har god förståelse för säljprocessen och således företagsekonomi Meriterande om du har: Arbetat i CRM systemet Lime Arbetat i offertprogrammet Get Accept Ett större nätverk i Stockholm sedan tidigare Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om oss Hr Björkmans Entrémattor är ett av Sveriges ledande mattuthyrningsföretag. För att vi är bäst på entrémattor helt enkelt. Ända sedan starten för snart 30 år sedan har vi gjort hyrmattor till vårt främsta uppdrag. Det innebär att vi inte arbetar med något annat, utan har valt att fokusera på det vi är bäst på. Våra kunder finns representerade i alla branscher, från stora industri- och tjänsteföretag till offentlig verksamhet och enskilda butiker och butikskedjor. Vi hyr ut och tvättar entrémattor med tonvikt på leveranskvalitet. Med leveranskvalitet menar vi allt som har med produkten att göra: sättet som mattan levereras på samt mattans kvalitet. Våra kunder ska uppleva bytet av entrémattor som en bekymmersfri service utförd av kunnig personal som har ett trevligt bemötande. Vår vision är att alltid vara den ledande leverantören när det gäller service, kvalitet och miljötänkande. Vi vill att varje kund ska vara en nöjd kund som upplever att vår mattservice genererar en ren och fräsch miljö -- enkelt och bekymmersfritt. Med våra entrémattor innanför dörren kan kunderna visa upp en ren och snygg entré för sina besökare samt få renare lokaler genom att smuts och väta stoppas effektivt med hjälp av våra mattor. Samtidigt som miljön skonas. Hr Björkmans Entrémattors huvudkontor ligger i Malmö och övriga anläggningar finns i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Växjö, Helsingborg och Kalix. Läs gärna mer om oss på: www.hrbjorkman.se Om rekryteringen Yobber AB genomför denna rekrytering på uppdrag av Hr Björkmans Entrémattor. Du söker tjänsten via rekryteringsverktyget Yobber. Din ansökan kommer att bestå av cv, personligt brev och du kommer få besvara ett par urvalsfrågor. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vid supportfrågor kan du kontakta support@yobber.se
ICA Maxi Katrineholm
Bageri och deli
Katrineholm, Sverige
På plats
Heltid
6 timmar kvar
Bli en del av vårat gäng! Vi söker en medarbetare till Deli och bageri. Vi söker dig som är positiv och nyfiken. Du har erfarenhet och kunskap av bageri, konditori och kallskänk eller kallt kök. Du har ett utmärkt kundbemötande, gillar produktutveckling, ordning och reda, tycker om att arbeta i högt tempo och gillar utmaningar. Formell utbildning inom kallskänk, bageri eller konditori är meriterande. Arbetstiden är förlagd på dag, kväll och helg med arbetspass i främst, kondis och kallskänk. Vi kommer att hantera ansökningar löpande och tillträde sker efter överenskommelse Är du den vi söker? Fyll i ansökan enligt instruktion nedan. Ha en fin dag! Hälsningar Anna Remröd, ICA Maxi Katrineholm
ICA Maxi Nyköping
Avdelningschef Online
Nyköping,
På plats
Heltid
9 dag/ar kvar
Om oss: ICA Maxi startades av Bernt Karlsson 1998 då som ICA Kvantum. 2004 tog sonen Mårten över företaget och 2010 byggdes det om och ut till ICA Maxi. Vi omsatte 450 miljoner 2023 och har ca 120 medarbetare, vilket gör oss till ett av Nyköpings största företag. Vi har även stan´s generösaste öppettider 7,00-23,00. Nu söker vi en avdelningschef till vår växande onlinehandel. Arbetstiderna varierar mellan 05,00-20,00 på vardagar samt varannan lördag 6,00-12,00. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänsten innebär att: Ansvara för, och utveckla avdelningen Leda och organisera order, plock, utlämning och utkörning Optimera lönsamheten genom effektivitet Coacha medarbetare Om dig: Du är serviceinriktad, positiv, effektiv och lösningsfokuserad. Du har alltid kunden i fokus och gillar högt tempo. Krav: Körkort B Arbetat i ledande befattning inom servicebranschen Meriterande: Arbetat inom dagligvaruhandeln Ledarskapsutbildning Arbetat med utkörning av varor
ICA Kvantum Huskvarna
Butiksmedarbetare - Sommarjobb 2025
Huskvarna, Sverige
På plats
Heltid
206 dag/ar kvar
Vi på ICA Kvantum Huskvarna vill alltid ligga steget före. Därför kan du lämna in en spontanansökan till sommaren 2025. Hos oss får du ett härligt och utvecklande jobb med trevliga kollegor! Vårt största fokus är att våra kunder ska känna att de får service av absoluta världsklass när de handlar hos oss. DINA ARBETSUPPGIFTER Att arbeta i vår butik innebär att man hjälper till där det behövs. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta sedvanligt butiksarbete med varuplock eller kassatjänstgöring. Dagarna hos oss på ICA kan variera mycket och det är de som gör det så roligt att arbeta på ICA! Öppettiderna i butiken är måndag- söndag 07:00-22:00. Arbetet kan infalla under vardagar och helger samt innefatta morgonarbete, dag- och kvällsarbete. DIN PROFIL För att trivas hos oss bör du ha hög social kompetens, kunna ta egna initiativ och vara öppen för att lära dig nya arbetsuppgifter. OM REKRYTERINGEN I din spontanansökan kommer du att få besvara ett par urvalsfrågor samt bifoga ditt cv och 2 st. referenser. Referenser kan t.ex. vara en tidigare arbetsgivare, kollega, lärare eller mentor. Vi tar endast emot ansökningar via vår plattform Yobber. Vi ser fram emot din ansökan! mvh ICA Kvantum Huskvarna
Smart High-Tech AB
CFO till Smart High Tech i Göteborg
Hisingen, Sverige
På plats
Heltid
25 dag/ar kvar
Vi söker nu en CFO till Smart High Tech som är i en expansiv fas. Smart High Tech finns i Göteborg med fokus på olika typer av värmeavledningslösningar baserade på grafen. Bolaget har kommersiella produkter på marknaden inom halvledarindustrin. Vår vision är att bli den ledande leverantören av nanobaserade material och lösningar för värmehanterings tillämpningar som bidrar till ett hållbart samhälle. Vi säljer våra produkter till internationella världsledande företag. EU, USA, Kina, Japan, Sydkorea och Sydostasien är våra toppmarknader och våra produkter används främst för integration inom telekom-, dator- och fordonsindustrin. Smart High Tech är i en stark uppbyggnadsfas där vi går ifrån att ha varit ett bidragsfinansierat forskningsbolag, till att vara ett kommersiellt marknadsnoterat teknikbolag. Din roll som CFO I rollen som CFO har du det yttersta ansvaret för ekonomifunktionen. Det innebär bl. a att leda och utveckla affären, personal, processer, rutiner och system. Du är operativt ansvarig för rapportering, kostnads- och lönsamhetsanalys, budgetarbete, finansiering och affärsplan. I rollen ingår även all ekonomisk rapportering till styrelse och myndigheter, såsom Finansinspektionen då vi är ett börsnoterat bolag. Önskade kvalifikationer Vi tror att du har en mix av erfarenhet från både stora och små bolag, både publika och internationella är meriterande. Med största sannolikhet har du arbetat som CFO eller Controller inom en större koncern och har goda kunskaper i redovisning och koncernredovisning. Du är van vid att göra analyser och presentationer samt har god erfarenhet att arbeta med uppföljningar, analyser och KPI:er. För att trivas och lyckas i rollen som CFO ser vi att du har en god analytisk förmåga samt är strukturerad och strategisk. Med ett starkt resultatinriktat fokus och god operativ förmåga trivs du med att "kavla upp ärmarna". Prestigelöshet i rollen är viktigt för oss då vi befinner oss i ett starkt utvecklingsskede, vilket gör att du även i perioder behöver hantera löpande bokföring. Har du erfarenhet från ett bolag i tillväxt eller en stark entreprenörsanda är det en fördel. Det är även plus om du har erfarenhet från tillverkningsindustri/produktion med fördel inom elektronik. Rollen kräver god kommunikativ förmåga i tal och skrift i svenska och engelska, hög moral och etik samt stort intresse för vår affär som vi alla delar. I det här uppdraget samarbetar vi med Bengt Lööw på Yobber Recruit AB, som hanterar samtliga ansökningar via screening och rekryteringsplattformen Yobber för ett GDPR-säkert hanterande av dina uppgifter.
British Schools AB
Lärare i SO åk 7-9, vikariat
ESKILSTUNA, Sverige
På plats
Heltid
25 dag/ar kvar
Som medarbetare på British Junior får du möjlighet att vara en del av ett starkt värderingsstyrt team som arbetar mot högt ställda mål. Du är en viktig medspelare i ett lagarbete där vi alltid strävar efter att förbättra oss och utveckla vår verksamhet. Du agerar som en kulturbärare och en god representant för våra värderingar och är alltid ett gott föredöme för våra elever. Vi söker nu en vikarierande lärare i SO med fokus på samhällskunskap och geografi, för årskurs 7-9. Kvalifikationer Vi söker dig som har lärarexamen och som är behörig att undervisa i SO i årskurs 7-9. Du har ett coachande förhållningssätt med förmågan att skapa en lärmiljö där varje elev blir sedd, och du brinner för att få alla eleverna att förstå och utvecklas så långt som möjligt. Du är lösningsfokuserad och har en positiv inställning till skolutveckling och till kollegialt lärande. Du ser arbetet i arbetslaget som en förutsättning för hög måluppfyllelse och försöker tillsammans med lärare och skolledning utveckla undervisningens innehåll och metoder på ett systematiskt sätt. Urval och intervjuer görs löpande under ansökningstiden och därför ser vi fram emot din ansökan idag. För all anställning krävs utdrag ur belastningsregistret så beställ ditt redan idag! Välkommen till British Junior!
Yobber AB
Regionssäljare till mediabolag i Eskilstuna
Eskilstuna, Sverige
På plats
Heltid
26 dag/ar kvar
På uppdrag av vår kund inom ett framstående mediabolag, söker vi en erfaren säljare som kommer att vara ansvarig och ansiktet utåt i Eskilstuna. Är du en person som har en stark lust att göra affärer? Drivs du av mötet med kunden och spänningen i att förse dem med lösningar som gör skillnad? Vår kund, ett välrenommerat medieföretag som är på stark frammarsch, söker en talangfull säljare som kommer ansvara för ett antal marknadsplatser i Eskilstuna och arbeta aktivt med nykundsbearbetning. Har du ett stort kontaktnät inom näringslivet i Eskilstuna och drivs av och älskar försäljning är den här tjänsten något för dig! Om tjänsten I denna roll är ditt uppdrag att hitta nya kunder och odla varaktiga relationer med dem. Vi tror på balansen mellan nykundsbearbetning och långsiktig kundvård. Din dag kommer att vara fylld med kundbesök, skräddarsydda lösningar och kreativ problemlösning. Du ansvarar för ett antal marknadsplatser i Eskilstuna som bland annat finns i butiker. Du är ute på kundbesök i Eskilstuna 4 av 5 dagar i veckan och den femte dagen är du ute i antingen Strängnäs, Västerås, Katrineholm eller Flen på kundbesök. Vem är du? En kommunikativ och social person som älskar att bygga nätverk. Du har god erfarenhet av försäljning inom media. Du har en fot inne i näringslivet i Eskilstuna och stort kontaktnät. Du drivs av den sociala kontakten och försäljning. Du älskar att vara ute hos kund. Du vill vara ansiktet utåt för vårt företag i Eskilstuna. Dina kvalifikationer Minst 3 års erfarenhet av uppsökande B2B-försäljning inom media. Vana vid att arbeta i CRM-system. Innehavare av B-körkort. Vad får du av oss? Du arbetar i ett härligt gäng med högt driv samtidigt som vi har roligt tillsammans. Tjänstebil Semester + friskvård Vårdförsäkring Roliga säljtävlingar Provision Vi erbjuder dig en plats i ett företag där dina insatser direkt påverkar framgången och där din förmåga att förstå och möta kundens behov värderas högt. Om du tycker det låter som en spännande tjänst, vänta inte med att skicka in din ansökan - intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För supportfrågor, vänligen kontakta support@yobber.se Vi ser fram emot din ansökan!
ICA Supermarket Vallhalla
Spontanansökan
Frösön, Sweden
På plats
Deltid
98 dag/ar kvar
Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med ambitiösa, matälskande servicestjärnor som vill bidra till att göra vår butik ännu bättre! Vid arbete på ICA Vallhalla hjälper du till där det behövs, arbetsuppgifterna är således många och varierande. Vanligt förekommande uppgifter är arbete i kassan, plock av varor ute i butiken, arbete med paketutlämning/spel och inte minst ge bästa tänkbara service till våra kunder. Vi söker dig som brinner för serviceyrket och har förmågan att sprida glädje bland både kunder och medarbetare samt är flexibel och gillar att arbeta i ett högt tempo. Vidare är du ansvarstagande, noggrann och räds inte att ta egna initiativ. För att arbeta hos oss ska du vara minst 16 år. För att vi ska få se vem du verkligen är får du skicka in ditt cv samt svara på ett par videofrågor med hjälp av din kamera i telefonen, datorn eller surfplattan. I din ansökan vill vi också att du anger 1-2 referenser. Referenser kan t.ex. en tidigare arbetsgivare, kollega, lärare eller mentor. Annonsen avser spontanansökan. Genom din ansökan visar du intresse för arbete hos oss på ICA Vallhalla. Rekrytering sker vid behov. Välkommen med din ansökan!
10